Snappy comeback wanted

Er det bare mig, eller er det ikke almindelig god opførsel, at man læser indholdet af et projekt før man svarer folk, at det er det mest
røvsyge, man nogensinde har hørt om?

I min mailbox er der netop landet det mest arrogante og nedladende svar, på en ellers sød, høflig og imødekommende mail. Når jeg nu
selv skal sige det.

Men udover at svaret gør det meget nemt at beslutte, hvem man absolut ikke har lyst til at arbejde sammen med, hverken nu eller i
fremtiden, så undrer det mig, at et såkaldt professionelt menneske overhovedet har den fremgangsmåde.

For det første er det jo bare dårlig stil. For det andet så afslører ordvalget i mailen, at han overhovedet ikke har læst materialet, jeg har
sendt, for det tredje viser det at han overhovedet ikke kender sin målgruppe og for det fjerde kan han da nu være helt sikker på, at uanset hvilket projekt jeg har i fremtiden, så bliver det ikke med pågældende som samarbejdspartner.

Ever.

Hvilket er en god ting at have i baghovedet, når man er out there: Du ved aldrig hvem, du render ind i før eller siden, så hold din sti så
ren som muligt. Også når man har mest lyst til at sende et snappy comeback retur i stil med: ” Jeg er ked af, at høre du har det på den måde. Heldigvis synes Gyldendal, det er en fremragende idé”, men sådan er jeg heldigvis ikke .

Til gengæld kan snappy comebacks og firmakommunikation udvikle sig slemt underholdende. Læs selv med her hos The Bloggess.  Tak til NairobiVibe for link.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *