Lille sommerfugl…

Der er bare nogen, der har stil. Der har det dér udefinerbare eller det skæve twist, der gør dem labre på den gennemførte måde. ( I modsætning til en anden, der kan gå direkte ind i hip tøjbutik, købe outfit præcis magen til ekspeditrussens og stadig ligne en, der har lånt sit liv på biblioteket. Hmpf!)

Nå, men det er ikke kun mennesker, der har coolness-faktor. Virksomheder kan også have det og en af dem er Summerbird( Nej, jeg arbejder ikke for dem, men er altid modtagelig for tilbud… Og smagsprøver:-))

1) De fynske chokoladeguder er nemlig altid ualmindeligt rundhåndede med smagsprøver i alle deres butikker. Og det the good stuff, ikke det klassiske smulder, hvor man kan se, der har været noget lækkert på tallerkenen for ti timer siden. Som yderligere bonus ser de ikke åbenlyst misbilligende på en, når man for tredje gang kaster en håndfuld af de lækre citronmandler i gabet.

2) Kvaliteten er bare i orden. Hver gang.

3) Servicen er bare i orden. Hver gang. Og gerne med bonusinfo om, hvordan man kan opgradere sine indkøb til noget endnu lækrere.

4) De er virkeligt gode til at finde på nye produkter, timet til årstiden, der annonceres i lækkert designede nyhedsbreve og altid indeholder opskriften på  hjemmelavet guf i Summerbird-style

Intet af ovenstående er revolutionerende eller raketvidenskab. Og har du en forretning er det ret nemt af overføre. Underligt nok, er der ikke mange, der gør det.

Giv dine kunder smagsprøver på hvad du kan. Fx et kapitel af din nye bog, en gratis e-bog, tips til markedsføring, en stil-guide, de bedste plantetips osv. Del ud af din viden, opfør dig pænt og sørg for at dit produkt er i orden. (Ja, det er SÅ banalt, men ikke en selvfølge)

Giv gerne råd om, hvordan kunden (gratis) opgraderer produktet/trøjen/vasen, han har købt. Vi kan godt lide det lille ekstra og i langt de fleste tilfælde skaber det loyale kunder, der trofast vender tilbage fordi du leverer varen.

Og lad være med at spamme dine kunder med ligegyldige mails, der kun handler om noget, du vil sælge. Hate it!!

Med andre ord: Det handler om empati. For dine kunder. Uanset om du sælger planter, smykker, kommunikation, gardiner eller chokolade, så fokuser på, hvad dine kunder gerne vil have af dig. Ikke på, hvad du gerne vil sælge. For kunder, der får hvad de vil have, kommer igen.

(Man ved fx at man kommer for meget hos Summerbird, når man interesseret spørger ekspedienten, om hun er ny i butikken – og bliver belønnet med en kæmpe flødebolle for den korrekte observation. Men igen: Det er fanme god forretningsstil! Og gæt, hvem jeg fortsat vil bruge som chokoladepusher?)

Er du så uheldig ikke at bo i nærheden af en Summerbirdforhandler, er der desværre også råd for det: Klik her og lækkerierne er på vej til dig, direkte hjem på dørtrinnet.

Kan du lide, hvad du læser, så del gerne!


Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *